Fidel/infidel?

27 Septembrie 2008

<< Exista patru tipuri majore de infidelitate. Primul nu implica nimic mai mult decat o intimitate impartasita intre doua persoane in conditiile in care cel putin una dintre ele este casatorita. Aceste acte de infidelitate mentala sunt deseori realizate prin scrisori, prin telefon sau email. Desi componenta fizica este absenta, ele pot fi la fel de periculoase ca o relatie sexuala, mai ales daca genereaza atasamente puternice. Al doilea tip este „aventura de o noapte” in care un cuplu are o scurta aventura, dar nu consolideaza relatia. Al treilea tip implica o relatie mai lunga care dureaza de la cateva saptamani la cateva luni, iar al patrulea este o relatie de lunga durata, de exemplu, intre un barbat insurat si amanta lui. >>  (Cartea gesturilor – Peter Collett)

La intrebarea „Daca iubitul/iubita sau sotul/sotia te-a inselat, ai prefera sa ti se spuna sau sa nu afli niciodata?”, unele persoane ar alege ultima varianta. Motivele sunt diverse, de la nesuportarea suferintei de a afla despre tradarea partenerului pana la dorinta de a continua relatia, chiar daca lucrurile nu stau la fel ca inainte.

Alte persoane (printre care se include si subsemnata) ar prefera sa stie, sa nu fie mintite, sa hotarasca intre a ierta „abaterea” si a incheia relatia. Aceasta este partea cea mai grea deoarece pe de o parte simti ca nu poti trece peste sentimentul de respingere a tot ce este legat de partener, iar pe de alta parte sunt amintirile comune, dependenta de acesta. Unele persoane nu pot trece peste niciunul dintre cele patru tipuri de infidelitate, iar altele iarta oricare dintre ele sau se fac ca nu vad, de dragul relatiei.

Oricat de mult ai iubi o persoana, trebuie sa pui pe primul loc propriile sentimente, ceea ce iti doresti tu de la o relatie. Si daca simti ca poti ierta, uita totul si ia-o de la capat, fara regrete si fara a te uita in urma!

9 Responses to “Fidel/infidel?”

  1. Diana Says:

    Elsa stieee! 😀
    Dap, e o problema delicata… Am fost si eu tradata si nu am iubit/mi-a pasat destul de mult incat sa iert si sa trec peste. Dar vreau sa cred ca de acum nu se va mai intampla. Pentru ca iubitul meu ma va iubi atat de mult incat nu va mai dori pe nimeni, si pentru ca eu il voi iubi atat de mult incat ii voi darui tot ce are nevoie.
    In ceea ce priveste ultima ta fraza, sunt perfect de acord cu tine. Dar sacrificiul merita doar pentru o dragoste mare… Aaaa…dar ceva nu se potriveste…hm…oare mai poate fi asta o dragoste mare cand el te-a inselat? eu nu cred in „te iubesc doar pe tine, ea a fost doar o aventura”. Daca m-ar fi iubit doar pe mine nu ar fi avut nevoie de caldura altui trup, de alte buze…S-ar fi simtit invadat de prezenta altcuiva, murdarit…Asa cum m-as simti eu numai la gandul de a il insela. Gand pe care nu imi imaginez in ce circumstante l-as avea din moment ce inima mea este a unei sigure persoane… Bleah…Mi s-a facut pielea de gaina numai la gandul de a insela…

  2. farasens Says:

    dacă înşeală normal că trebuie să aflu. Că decât fals mai bine lipsă.

  3. beheader69 Says:

    frumoasa categorisirea ta 😛 bv

  4. petiteelsa Says:

    @Diana: Cu riscul de a parea prea radicala, si eu sunt de parere ca daca iubesti cu adevarat nu poti sa inseli. Odata ce se intampla acest lucru, e clar ca ceva scartaia in relatie, altfel el/ea nu ar fi cautat altceva.

  5. 33de3 Says:

    avand in vedere ca omul e o fiinta care trece prin stari diferite de-a lungul timpului ,o fiinta ce nu-si poate controla intodeauna anumite pulsiuni ….. dorinte ce erup din timp in timp dupa ce au stat adormite sau la panda,a fi fidel ,credincios partenerului e ca si cum ti-ai varsa sangele ,e ceva…. foarte greu , aproape imposibil chiar ….fara un Ajutor de Sus. dar asta o stiam toti ,nu?
    -fiecare are lucruri de care nu e mandru ..lucruri intunecate …
    -in privinta :”daca sa in parasesc sau sa il iert ” lucrurile sunt oarecum simple :
    1.daca il ierti nu gresesti;
    2.daca il parasesti nu gresesti;
    cum?
    – pai daca il ierti foarte bine faci ,caci legea iubirii e cea mai inalta lege cunoscuta in Univers . …o moneda are 2 fete
    in cazul de fata ….o fata e iubirea iar cealalta fata e suferinta si sa stiti ca cele 2 fete sunt alcatuite din acelasi metal sa nu crezi ca poti suferi de bronz si sa ai iubire de aur nuuuu! suferinta e direct proportionala cu iubirea .
    –daca il parasesti nu gresesti ,caci asta e singura fapta care iti dreptul sa il parasesti, dupa legea lui Dumnezeu,in acest caz actioneaza dreptatea si nu iubirea;
    –iar iubirea e mai mare decat dreptatea de 4 ori ,dupa cum spunea cineva demn de crezare;

  6. blogomentator Says:

    Depinde cine inseala! Barbatul inseala animalic. „Ce bucata! Ce i-as face si i-as drege!”; femeia inseala din lipsa de tandrete si romantism „Ce barbat dragut si ce atent e cu mine!”. Si oricat ar vrea un barbat sa i-o traga unei femei asta nu s-ar putea sa se intample daca femeia nu vrea. In fond si la urma-urmei tot femeia e de vina.
    Va rog scuzati limbajul, dar asa se intelege celmai bine ce am vrut sa spun.

  7. ana Says:

    Eu cred ca toleranta vine cu varsta.Cand esti tanara, esti mai radicala, probabil pentru ca ai o viata intreaga in fata ta.Mai tarziu, daca ai ales cu sufletul, de regula convinsa ca e bine, daca e o dragoste mare, incerci sa ierti. Sa fie din teama?

  8. 33de3 Says:

    @ana : motivele pentru care faci anumte lucruri sunt,cred, foarte importante pentru propria persoana as putea spune chiar mai importante decat fapta in sine daca ramai cu el din teama viata ta interioara va fi mult diferita de viata pe care ai avea-o daca ramai cu el din iubire , „rupand ” din tine ,iertandu-l …

  9. Gaby Says:

    Cred ca in viata, indiferent daca suntem femei sau barbati avem cel putin curiozitatea sa „calcam stramb”.
    Daca nu o faci niciodata, e ok, pt ca nu ai termeni de comparatie, partenerul tau este cel mai tare, cel mai bun ……..
    Daca o faci, e la fel de ok, pt ca e posibil sa te simti din nou femeie, din nou frumoasa, nemaipomenita s.a.m.d., mai ales daca faci parte dintr-o casnicie „obosita”.
    Da, eu am calcat stramb, dar n-am simtit ca am mintit pe cineva, in afara de propria-mi persoana. Am iubit si m-am simtit iubita.


Lasă un răspuns

