Ciao, bella Venezia!

6 Decembrie 2008

„Maine seara” s-a facut poimaine 😀 Alora…

Eram in Venetia cand la stiri anuntau ca orasul se scufunda. Primeam mesaje de la persoane care isi imaginau ca deja plutesc pe un bustean in Marea Adriatica…Realitatea sta cam asa: a avut loc fenomenul numit „aqua alta”, adica dupa ceva zile ploioase, apa si-a cam facut de cap si a inundat orasul. Am stat cam o jumatate de zi in camera pentru ca apa intrase la parterul hotelului. Tipul de la receptie ne-a spus ca nu s-a mai ajuns la acel nivel de aproximativ 40 de ani. Dupa-amiaza insa apa s-a retras, iar noi eram din nou afara. Cel mai rau a fost afectata Piata San Marco, care se afla in cel mai jos punct al Venetiei, dar unde erau montate pasarele pe care se putea circula dintr-un capat in celalalt, acest lucru intamplandu-se frecvent in sezonul rece.

inundatie

Cu toate astea, am prins si zile insorite in care am ratacit pe stradute, ne-am plimbat cu gondola (se poate negocia, eu am scos 40 de minute cu 60 euro, 4 persoane, tariful normal fiind de 80) si ne-am intrecut cu japonezii la numarul de poze/minut 😀

Un lucru foarte placut este ca nu exista masini, acestea neajungand decat pana in Piazzale Roma, de unde iei vaporetto sau mergi pe jos. Iar mersul pe jos e perfect pentru a intalni tentatiile aflate la tot pasul: magazine mari sau buticuri mici si colorate, tarabe cu suveniruri, cofetarii cu prajituri delicioase, taverne care te imbie la un cappuccino sau o ciocolata calda.

Nu am cuvinte ca sa descriu frumusetea Venetiei, este un oras care trebuie vazut pentru a simti magia locului. Venetienii sunt foarte calzi si ospitalieri, lucruri pe care nu prea le gasesc in Bucuresti si care te molipsesc, te fac sa saluti cu „Ciao, bella!” in loc de un comun „Hello!” 😛

Cateva poze:

San Marco 

Piata San Marco

San Giorgio Maggiore 

Insula San Giorgio Maggiore

 

San Marco 

Basilica di San Marco

Venetia 

prin Venetia

Canal Grande 

Canal Grande

Casanova 

Cuibusorul de nebunii al lui Casanova

gondole 

gondole (si eu pe acolo :p)

6 Responses to “Ciao, bella Venezia!”

  1. Tamias Says:

    Foarte tare tot ce ai vazut acolo..
    Dar in plus ma bucura sa aud ca nu numai Romania se confrunta cu chestii gen inundatii .. si autoritatile romanesti nu sunt singurele care sunt prinse pe picior gresit la faze de-astea.. 😉
    Anyway .. welcome back 🙂

  2. zozo Says:

    @Tamias: Nu vreau sa te dezamagesc sau ceva, dar ei sunt pregatiti pentru fenomene de genu. Hotelierul a fost mirat de faptul ca apa a depasit o anumita cota dar el oricum avea apa la parter. Dar daca te-ai fi uitat un pic pe discovery deja de cativa ani se tot lucreaza in jurul venetie prin ridicarea anumitor baraje ce vor impiedica apa sa depaseasca cota normala 🙂

  3. Diana Says:

    buh, e superb…o trec pe lista mea de must visit 😀 tre sa ne vedem sa mi povestesti tot, tot 😀

  4. DJAx3L Says:

    Am vazut niste poze cum faceau aia boat surfing pe acolo, ii dureau la basca de inundatie.

  5. blu Says:

    pe mine m-ai convins ca merita 🙂
    initial aveam senzatia ca Venezia e asa trista si plouata :p

  6. Elsa Says:

    @blu: Mie mi-a placut foarte mult. Si culmea…am nimerit si in sezonul ploios 😛


Lasă un răspuns

